Tuesday, April 10, 2012

Shaklee, Set Pregnant yang sangat best

Assalammualaikum wrt,untuk post kali ni kali ni saya nak share supplement2 yang sesuai untuk sepanjang tempoh kehamilan,cadangan vitamin terdiri daripada:


  1. Vitalea with Iron
  2. B Complex
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix
  5. ESP/ Mealshake
  6. Omega Guard
* Vitamin yang bertanda BOLD adalah paling penting untuk perkembangan bayi dan kesihatan ibu

(1) B-Complex - 1 tab dailyTak perlu ambil acid folic berasingan, kerana Vitamin B-Complex Shaklee dah lengkap dgn 8 kumpulan Vitamin B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi ibu mengandung tidak perlu menagmbil obimin lagi dan iron untuk tambah HB anda,ia sudah mencukupi dgn pengambilan Vita-Lea Shaklee.

(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

(4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.Sangat sesuai kalau ibu tak boleh minum susu.


(5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya pregges tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.



(6) OmegaGuard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.
 Credit to Salwa

No comments:

Post a Comment